بروزرسانی: 17 آذر 1404
مقاله ارائه راهکارهای معماری در طراحی مجموعه های اقامتی تفریحی در راستای تقویت و ارتقاء صنعت توریسم
مقاله ارائه راهکارهای معماری در طراحی مجموعه های اقامتی تفریحی در راستای تقویت و ارتقاء صنعت توریسم
فلسفه به ما یادآوری می کنه که خیلی از باورهای مورد افتخار خودمون، مثلا درباره ی آزادی و اخلاقمداری، به طور بنیادین از هیچ کدوم از روش های معرفت شناختی قابل اثبات نیستن. کارشناس منابع طبیعی- محیط زیست چکیده منطقه حیران نام روستایی ییلاقی و زیبایی در غرب شهرستان آستارا واقع در استان گیلان می باشد. این روستا در فاصله 30 کیلومتری آستارا قرار دارد و به دلیل ییلاقی بودن منطقه، ساخت بناهای ویلایی در سال های اخیر چشمگیر بوده است. به طوری که در طول فصل گرم سال جمعیت این روستا به بیش از 2000 نفر می رسد اما جمعیت ثابت آن در حدود 300 نفر می باشد. راه دوم این است که به فروپاشیدنِ فلسفه ی تحلیلی به فلسفه ی سنتی تن دهیم یا حتا بر آن آغوش بگشاییم.
- اگرچه این وجه از فلسفه ی علم لوفور و توصیفش از پرکتیس علمی، با برداشت متافیزیکی حزب مبنی بر اینکه طبیعت خود دیالکتیکی است همسو است، اما بر خلاف حزب به هیچ وجه معتقد نیست که این فقط پرولتاریا است که می تواند به دانش ابژکتیو دست یابد.
- بااین حال فراموش نکن که زندگی، رقابت نیست؛ تنها استانداردی که لازمه بهش برسی، استاندارد خودته.
- اما مارکس با تصور قدرتمندترین حالت ممکن به نفع نظام سرمایه داری\u200f، یعنی با این فرض که این نظام از توسعه ی کامل قدرت های ذاتی اش بهره مند شده باشد آغاز می کند و آنگاه تضادهایی را برملا می کند که می بایست به فروپاشی اش بیانجامند.
- کتاب سفر به اعماق فلسفه مجموعه مقالاتی را دربرمی گیرد که به بررسی مهم ترین مکاتب فلسفی غرب و شرق، از دوران باستان تا دوران مدرن می پردازند.
- مثلاً پائول تایلر در سال ۱۹۸۶، در کتاب احترام برای طبیعت، به طور دقیق دیدگاهی زیست-محور[۱۸] و مساوات گرایانه ای را مطرح می کند که در آن همه ی موجودات زنده حق و حقوقی دارند.
- او پیش از این، همچون پیوند های خونی اش در بدو تولد، به این انتخاب ها پیوند خورده.
در نتیجه، بسیاری از مطالبی که ارزش دانستن داشت برای چندین نسل از فیلسوفان و شاگردانشان مفقود گردید. غرابت و تأسف انگیزی شکاف تحلیلی/قاره ای توسط تعدادی از نویسندگان، متذکر گردیده است. به عنوان مثال، دامِت72 حیرت خود را بر واگرایی این دو سنت، که مانند راین و دانوب، هم زمان آغاز می شوند و برای مدتی با یکدیگر جریان دارند، به طور عالی بیان نموده است. به طور مشابه، پیتر سایمونز82 (2001) استدلال نموده است که این شکاف، آن چنان که ما می شناسیم، در اصل، ایدئولوژیک نبوده بلکه به میزان زیادی محصول رویداد تاریخی دو جنگ جهانی و شرایط سیاسی که موجبات آن دو را فراهم نمودند بوده است.
کتاب فلسفه تمدن نوین اسلامی
جهان زیباست، و در نتیجه جای مناسبی برای انسان هاست تا در آن زندگی کنند، ولی فرد انسانی هرگز زندگی در این جهان را دوباره انتخاب نمی کند. انسان در مقام موجودی اخلاقی فی نفسه یک غایت است، ولی نوع انسانی محکوم به پیشرفت است، که البته به نوعی در تضاد با انسان به مثابه موجودی اخلاقی و عقلانی و غایتی فی نفسه است. این طبعاً نمی تواند موضع کانت باشد، چون فلسفه ی نظری وی بر این باور است که همه ی شناخت ها به تعاطی و تعامل با حسانیت (sensibility) و عقل وابسته است، و نقد عقل محض او را، به درستی، اگر نه تمجید که توجیه حسانیت انسانی خوانده اند. کانت، حتی در دوران جوانی – وقتی، هنوز تحت تأثیر سنت، علیه بدن اظهار خصومتی افلاطونی می کرد (شکوه می کرد که سرعت فکر [Hurtigkeit des Gedankens][در ذهن او] اختلال ایجاد می کند، و ذهن او را محدود و مسدود می کند) – ادعا نکرد که جسم و حواس منبع اصلی خطا یا شرّند.
«انتشار شيوه نامه جدید» پوشش دانشجويان پزشكی در ایران؛ ممنوعیت «جویدن آدامس» و «موی فر برای مردان»
حتی امروز نیز مشاهده ی گروه هایی که خود را تحلیلی معرفی کنند و در پی استخدام متقاضیانی که در سنت تحلیلی آموزش دیده اند باشند، و دارای تخصص هایی در حوزه های «تحلیلی هسته ای» و یا حوزه هایی که به عنوان زیررشته های فلسفه ی تحلیلی شناخته می شوند و دیگر حوزه های مشابه می باشند، غیر متداول نیست. درحالی که دلایل زیادی از جمله تمایل به تنوع در میان هیئت علمی خود، برای اینکه یک گروه بخواهد بر یک فیلسوف تحلیلی سرمایه گذاری نماید وجود دارد، حدی که تحلیلی ها در مقابل فیلسوفان دیگر سنت ها خواسته شده اند، نشان دهنده ی آن است که بیشتر امری شبیه به تنگ نظری سررشته ی اغلب مطالبات را در دست دارد. فلسفه در سنت تحلیلی- که به سادگی فلسفه ی تحلیلی نام گرفته- از دیرباز با فلسفه ی آکادمیک در جهان انگلیسی زبان، به خصوص بریتانیا و ایالات متحده، مرتبط بوده است.
کتاب نظریه های هنر - جلد دوم: از وینکلمان تا بودلر
به طور کلی مدل ها و روش ها ی ارزیابی می توانند رهیافت ها ی گوناگونی چون هدف محوری، پاسخ محوری و نتیجه گرایی، آزمایشی، تصدیقی و موردپژوهی داشته باشند. ارزیابی با رهیافت پاسخگویی به منظور پیشگیری از اتلاف بودجه و ملزم کردن مجریان به اجرایی کردن اهداف و برنامه ها یی که بودجه ان ها را دریافت کرده اند صورت می پذیرد.رهیافت ها ی ازمایشی به منظور تعیین اثر یک سیاست معین انجام می شود. تعیین رتبه بندی و اعتبار گذاری ذیل رهیافت ها ی تصدیقی و اعتبار گذاری انجام می شود. همچنین به منظور ارائه توضیح موثق و عمیق تاثیر یک سیاست بر ذینفعان از رویکرد ها ی مورد پژوهی استفاده می شود. دوست و همکار گرامیچنانکه از فعالیت های داوطلبانه کانون «انسان شناسی و فرهنگ» و مطالب منتشر شده در سایت آن بهره می برید و انتشار آزاد این اطلاعات و استمرار این فعالیت ها را مفید می دانید، لطفا در نظر داشته باشید که در کنار همکاری علمی، نیاز به کمک مالی همه همکاران و علاقمندان نیز وجود دارد.